Te veel naar blokken kijken kan uw gezondheid schaden.

Je leest het goed, maar iets verder in het verhaal ga je dat beter begrijpen, waarover het gaat.

Wat is de kwaliteit van de grote beeldschermen van onze televisies toch mooi en perfect, ingesteld aan ieders oog. Met zo’n 200 verschillende televisieposten vindt iedereen zijn goesting wel en kan je binnen de 2 seconden kijken hoe het weer is in de Verenigde Arabische Emiraten.

Maar als het fout gaat, dan gaat het goed fout. De laatste dagen kon ik veel posten niet meer krijgen, ofwel waren ze overlapt met een andere post, met vele blokjes in alle grootten en kleuren.

Nu ben ik een geduldig iemand, maar de vierde dag begon dat vierkant gedoe  in alle maten en gewichten mij serieus te vervelen. Gelukkig kregen wij nog enkele posten waar het af en toe blokken sneeuwde, maar de meeste posten, zoals de zenders van de openbare omroep draaiden volledig in de vierkante soep.

Deze middag had ik er genoeg van en belde naar de provider voor eerste hulp.

Wonder boven wonder kreeg ik dadelijk aansluiting bij de technische dienst. Ik kreeg een vrouwenstem, die mij vroeg wat er scheelde. “Ik moet al de hele week, elk uur van de dag naar blokken kijken en daar wordt je niet goed van”, zei ik.

“Al de digitale verbindingskabels heb ik uitgetrokken en terug in de juiste opening gestoken, meer dan tien keer, maar de blokken gingen niet meer weg en ik zit er mee”, ging ik verder.

Ze ging vanaf haar computer mijn digibox terug opstarten en dacht dat het probleem hiermee verholpen zou zijn. “Wat zie je nu”, vroeg ze na de nieuwe opstart. En echt waar, ik zei: “Blokken staat op en ik zie Ben niet meer vanwege de andere storingsblokken.” Ze kon waarschijnlijk niet tegen mijn humor en wou van mij af en zei: “Ze zullen wel bij u in de buurt aan het werken zijn, vandaar die storingen en daarna zal het beeld wel terug normaal worden.” “Dat klopt”, zei ik, “overal in de buurt zijn ze aan het werken, maar mijn geburen hebben deze problemen niet met hun televisie, dat had ik al gecheckt.”

Het bleef even stil aan de andere kant en toen vroeg ze mijn mobiel telefoonnummer. Dat kon ze eigenlijk zelf zien, ik heb er een abonnement, als ze wat moeite zou doen, maar ik gaf het op haar vraag.

Het werd weer een paar minuten stil en toen zei ze dat de technicus morgen zaterdag zou langs komen tussen 10u00 en 14u30. ‘Goede middag meneer en goed weekend’, zei ze nog en weg was ze.

Ik zat verder met mijn mond vol tanden en er zat niks anders op dan wachten tot de volgende dag.

Op zaterdagmiddag, rond 12u30 belde de technieker aan, er werd gemeten en cijfers bekeken en ik voelde de uitslag van het onderzoek al aankomen.

De fout lag ergens buiten in het kastje op de muur en daarvoor moest hij voor komende maandag iemand anders langs sturen. Had hij misschien hoogtevrees of wou hij het weekend instappen?

Gevolg, weer een dagje thuis blijven. Gelukkig kan ik ondertussen kijken naar het wereldkampioenschap snookeren, niet met ballen, maar met vierkante blokken.

Plaats een reactie